Fit Tips

Spierpijn for life: Personal Training

25/09/2018

Sinds september 2017 deed ik zoals jullie inmiddels wel weten aan Personal Body Plan. Hier heb ik heel erg veel van geleerd en ik ben zeker op een andere manier, gezondere manier naar voeding gaan kijken. Voor mezelf heb ik de balans gevonden tussen genieten en gezond eten. Dus waarom dan toch nog voor personal training gaan?

Van Personal Body Plan naar Personal Training

Het eten gaat prima, maar dat sporten en mezelf elke keer weer een stapje verder pushen mis ik toch de motivatie voor. Ik was zo ver gekomen met PBP, maar merkte aan mezelf dat ik het sporten niet volhield. Er was elke keer wel een andere ‘reden’ waarom ik niet richting de sportschool ging. Zonde eigenlijk, want ik heb veel tijd, moeite en ook geld erin gestoken.

Mijn doelen heb ik nog niet helemaal bereikt, maar ik ben wel al ver gekomen. Om ervoor te zorgen dat ik ze wel haal heb ik dus besloten een stok achter de deur te zoeken. Deze vond ik in de vorm van Kenneth die personal training geeft bij mijn sportschool. Hij kent mij al jaren en weet van mijn blessures, want ik volgende altijd zijn body pump les. En wanneer ik afspreek om met hem te trainen moet ik wel komen opdagen..

Personal Training

De gouden tips

Ik train 2x per week met Kenneth en 1x per week zelf. Kenneth gaf me meteen wat tips mee om ervoor te zorgen dat de trainingen zo nuttig mogelijk zijn.

  1. Kwark all day every day. Ik begin en eindig mijn dag met kwark. De reden hierachter is om ervoor te zorgen dat mijn eiwitgehalte de hele dag hoog ligt. Daarnaast vult kwark goed en is het moeilijk te verteren. Je geeft je lichaam dus meteen een goede klus wanneer het wakker wordt en vanwege het bakje kwark voordat je naar bed gaat is je lichaam ook ‘s nachts druk bezig met verteren. Calorieën verbanden terwijl ik slaap = win!
  2. Eiwitten en koolhydraten moet je scheiden. Dit houdt in dat ik geen fruit meer door mijn kwark mag doen. Why? De fruitsuikers in combinatie met de eiwitten zorgen ervoor dat je lichaam dit fruitsuiker niet goed verbrand maar omzet in vet. Zonde dus. Toen Kenneth me vroeg hoeveel fruit ik at antwoordde ik heel trots; 2 stuks! Ook dat mag niet meer vanwege die zelfde fruit suikers. Paprika en wortels it is. Overigens geldt het scheiden van deze macro’s vooral voor de ochtend en kan je het tijdens je lunch en diner wel combineren.
  3. Geen snack vlak voor het sporten.Voordat ik ging sporten at ik vaak een broodje pindakaas of een smart bar. FOUT! Dit mag ik dus niet meer doen, omdat mijn lichaam dan alleen die energie gebruikt tijdens het sporten. Beter is om rond 4 uur al een shake of een gezonde snack (lees; paprika of wortel) te nemen. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik dan om half 6 sport en erna mijn avondeten neem.

Mochten jullie net als ik ook de stap willen zetten en meer informatie hebben dan kun je Kenneth benaderen via de sportschool of via zijn instagram account. Ik ga in ieder geval hard aan de bak de komende weken!

Personal Training

You Might Also Like

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.